Tuesday 14 April 2015

First scan

Assalamualaikum anak mama..

Disebabkan keterujaan mama, pada 26/6/2014 , mama ulang lagi ujian kehamilan meskipun belum sampai 2 minggu seperti yang disarankan doktor.. kali ni kelihatan double line lebih jelas.. sekali lagi mama melompat bintang.. hehe..

Mama terus ke bilik doktor,( senang sebab memang kerja kat klinik) .. " Dr. , confirm saya pregnant.. saya dah repeat test" doktor senyum dan suruh mama baring kat tempat untuk scan .. mama baring.. doktor mula scan.. hati mama berdebar-debar... tak sabar nak lihat kamu dalam rahim mama ni..


"Dah ada kantung.. tapi masih kosong". kata doktor sambil tersenyum.. agaknya tumpang gembira dengan kehadiran kamu dalam rahim mama ni..

Bila doktor kira, doktor kata pada hari 26/6/2014 ni, kandungan mama adalah 4 minggu 6 hari.. ya.. gambar ni menunjukkan kamu berusia 4 minggu 6 hari, sayangku..

Mama terus hantar gambar ni pada ayah.. oh ya.. mama dan ayah tidak tinggal bersama sebab mama kerja di kelantan dan ayah pula di melaka.. sekali lagi ayah ucapkan syukur atas kehadiranmu,sayang.. sekarang, mama rasa mama tak keseorangan lagi kat sini.. sebab kamu ada dalam rahim mama.. sentiasa menemani mama..

Seterusnya mama ke bahagian ibu dan anak.. tanya misi.. " bila saya boleh buat buku pink" haa.. punya lah teruja.. tak sabar-sabar nak buat buku pink.. tapi, misi kata tunggu sampai kandungan 6 minggu baru buat buku pink.. ok.. pasrah..

Kamu tahu anakku, walaupun usiamu baru masuk 5 minggu, mama dah mula bersembang dengan kamu.. mama tanya kamu sihat ke tidak.. mama tanya kamu lelaki ke perempuan.. mama tanya kamu nak nama apa.. dan macam-macam lagi yang mama sembangkan dengan kamu.. tanpa jemu..

Mama menghitung hari.. tak sabar untuk setiap temujanji di klinik.. nak tahu perkembangan anak mama ni..

Bersambung..

No comments:

Post a Comment